Az Európában és az Egyesült államokban terjeszteni kívánt jegyek sokszor a rendezők nyakán maradtak, hiszen a távol-keleti országokba utazni nem olcsó mulatság. A FIFA a Magyar Labdarúgó-szövettséghez (MLSZ) is eljuttatott 77 jegyet, ezen 15-en osztozkodhattak.
Az MLSZ szerint egyébként egy kéthetes japán/koreai futballturizmus (szállás, utazás, étkezés nélkül) 600 ezer forintba kerül. Nem meglepő tehát, hogy hazai szurkolók legnagyobb része inkább a tévét választotta, ha kedvenc válogatottjának akart szurkolni. Egyes vélemények szerint alig százan utaztak a Távol-Keletre a vébé alkalmából.
A légitársaságok közül sokan a világbajnokságtól remélték helyrezökkenteni megtépázott pénzügyi mérlegüket - sikertelenül. A várt utazási hullám elmaradt - a japán idegenforgalmi minisztérium számításai szerint júniusban mintegy 130 ezer japán turista érkezése várható Koreába, míg tavaly - ugyanezen időszakban - 220 ezren utaztak.
Jobban fogytak a tévék
A világbajnokság rendezése kapcsán 5 százalékkal több televíziót értékesítettek, mint egy évvel korábban. Színes tévékből és DVD-ből összesen 821 ezer darabot értékesítettek, videokamerákkal és plazmatévékkel együtt pedig összesen 154,5 milliárd jent (312 milliárd forint) kerestek. Ez 9 százalékkal nagyobb, mint tavaly.
Hazánkban is csak szerényen emelkedett a tévévásárlási kedv: elsősorban a 70 centiméteres átmérőjű készülékek fogytak - ám azok is főleg a multik akcióinak keretében.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
A gazdaságnak német vb-győzelem használna leginkább
(2002. június 20.)
Márkák harca a gyepen
(2002. június 20.)
Váratlan vb-eredmények - milliárdos nyeremények
(2002. június 18.)
Nem hiányzik a könyvtárából?