Az autópálya-program finanszírozására kijelölt intézmény a Magyar Fejlesztési Bank Rt, mondta az államtitkár. Fontos cél, hogy az államháztartás keretein belül a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére fordítandó pénz felhasználása átláthatóvá és követhetővé váljon, biztosítva az ellenőrzés lehetőségét, tette hozzá.
Ha Magyarország 2004-től EU-tag lesz, akkor évi mintegy 30 milliárd forintnyi támogatáshoz juthat, amit a magyar költségvetés legalább ekkora összeggel kiegészít. Ez azt jelenti, hogy évente mintegy 60 milliárd forint fordítható gyorsforgalmi út fejlesztésre, ami 50-60 kilométer autópálya megépítését teszi lehetővé, mondta Ruppert László.
A kormányhatározatnak megfelelően az M5-ös autópálya és a 31-es számú főút közötti M0-ás szakasz 2005-ben, a teljes keleti szektor pedig 2007 végéig fejeződik be.
A GKM terve az, hogy a jövőben az egyes projekteket versenyeztetéssel, a közbeszerzési törvény szabályainak megfelelően vállalkozásba adja. A költségvetés forrásain kívül a tárca számít európai uniós támogatásra, és elképzelhető az Európai Beruházási Banktól felvett hitel is.
Ruppert László elmondta, hogy a jelenleg folyó 43 útépítési projekt közül csak azoknál van lehetőség európai uniós források bevonására, amelyeknél még nem kötötték meg a kivitelezői szerződést.
Az új Duna-híd Budapest határában, a Szentendrei-szigetet érintve ível majd át a folyón, mondta Ruppert László. A beruházás lebonyolítója érvényes környezetvédelmi engedéllyel már rendelkezik. Az 1847 méter hosszú, kétszer két sávos híd acélváz-szerkezettel és vasbeton pályalemezzel épül.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Vizsgálat az MFB-nél az agrárprivatizációk kapcsán
(2002. június 28.)
Nem hiányzik a könyvtárából?