Regionális szinten fő bevásárló-helyeikkel a közép- és dél-dunántúli, valamint a dél-alföldi megyék lakói a legelégedettebbek, legkevésbé pedig az észak-alföldiek. Ez azonban - a GfK véleménye szerint - nem tükrözi az élelmiszer-kiskereskedelem fejlettségét, hanem csupán a vásárlók véleményét.
Településnagyság szerint a 2000 lakosúnál kisebb falvakban élő háziasszonyok a leginkább elégedettek, míg az 50000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban a leginkább kritikusak első számú bevásárlóhelyeikkel. Budapesten átlagosnak mondható az elégedettségi mutató, az észak-alföldi megyékben viszont jó néhány szempontból kedvezőtlenül ítélik meg a felkeresett üzleteket. Leginkább a kártyás fizetés lehetőségekkel, a promóciókkal és a márkás termékek elérthetőségével elégedetlenek a megkérdezett háziasszonyok.
A vásárlók elvárásai között a legfontosabb szempontok: az áru frissessége és minősége, azt követi az árszínvonal, az áruválaszték, továbbá az üzlet, valamint környezetének tisztasága. A piackutató tapasztalatai szerint ezek a kritériumok az elmúlt évek során is a legfontosabbak között szerepeltek.
Összességében a legkevésbé az engedményes akciókkal és általában a vásárlást ösztönző kedvezményekkel, másrészt pedig a hitelkártyával való fizetési lehetőségekkel elégedetlenek a megkérdezettek. Ennek - állítja a GfK - az lehet a fő oka, hogy szám szerint a legtöbben a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig önálló kis boltban költik el, ahol ritkák az akciók, és a hitelkártya elfogadására sem készültek fel.
A felmérés során a boltokkal való elégedettség kritériumait 1-től 5-ig osztályozták a megkérdezettek. Az országos átlag 3,4 lett, ami jó közepes összképet mutat.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: