A herzogenaurachi konszern forgalma 5 százalékkal, 1,64 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 1,56 milliárd euróról. Működési profitja viszont 20,9 százalékkal, 98 millió euróra, míg tiszta nyeresége 3 millióval, 43 millió euróra csökkent.
Eladásai alapján az amerikai Nike után a világ második sportszer- és sportruházati cége a profit csökkenését a május 31-én kezdődő labdarúgó-világbajnoksággal kapcsolatos magas marketing-költségekkel és a kiskereskedelmi hálózat bővítésével magyarázta.
Az Adidas az első negyedévi eredmények közzétételekor megerősítette korábbi prognózisát, mely szerint az idén nettó profitjának 5-10 százalékos emelkedését várja a tavalyihoz képest, és átlagosan legalább 5 százalékos forgalomnövekedéssel számol.
Az Adidas 2001-ben 208 millió eurós tiszta nyereséget ért el, 15 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Forgalma 5 százalékkal, 6,1 milliárd euróra nőtt tavaly.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Napi 2 dolláros fizetés a Nike és az Adidas indonéziai gyáraiban
(2002. március 9.)
Menetel az Adidas
(2001. november 6.)