A bécsi lapok szerdai beszámolói szerint Ruttenstorfer kijelentette: az OMV fő piaca a Duna menti országok köre Bajorországtól Bulgáriáig, és a térségbeli piaci részesedését 2008-ig 20 százalékra szándékozik emelni az üzemanyag-ellátásban, vagyis meg akarja duplázni.
Jelenleg a konszern Kelet-Közép-Európában 480 benzinkutat működtet. Magyarországon, Csehországban, Szlovéniában és Szlovákiában a piac egytizedét, Romániában ennél még jóval kevesebbet mondhat a magáénak. A következő célország Szerbia, ahol az OMV mintegy száz kutas hálózatot kíván kiépíteni.
A tervezett 20 százalékos piaci rész elérése érdekében az osztrák konszern benzinkutak vásárlását tartja szükségesnek, továbbá úgy látja, valószínűleg részesedéseket kell vásárolnia olajfinomítókban - mondta a vezérigazgató, pontos részleteket azonban nem árult el.
A diszkréciót a bécsi lapok annak tulajdonítják, hogy az OMV a legutóbbi időben benzinkutak építésével terjeszkedett a térségben, miközben a privatizációs pályázatokat rendre más nyerte meg. Ezzel kapcsolatban Ruttenstorfer úgy vélte, hogy eddig nem is igen volt mit megszerezni, mert a meghirdetett privatizációk politikai viszályok miatt többnyire késnek. Tény azonban, hogy eladták a szlovákiai Slovnaft finomítót és a cseh Unipetrol kőolaj-ipari konszernt, amelyek közül a Slovnaft részesedése a Molé, az Unipetrol az amerikai hátterű cseh-svájci Agroferté lett, noha mindkettőre pályázott az osztrák olajcég is.
(MTI)
Ajánlat: