Nyugat-Európában és Ázsiában a tv-eladások 5, illetve 16 százalékkal emelkedtek, ezen belül különösen a nagy képernyőjű (a 65 centiméteres és nagyobb) készülékek iránt nőtt meg a kereslet.
A GfK adatai szerint az eladott televíziók száma óriási mértékben nőtt az 1998-as franciaországi foci-vb, majd a Sydney-ben rendezett 2000-es olimpia idején, különösen a vendéglátó országokban. Idén is a rendező, illetve világbajnokságon részt vevő országokban adtak el a szokásosnál több színes tévét. Koreában 34, Japánban 21 százalékkal nagyobb forgalmat mértek a tévé-eladásoknál a múlt év hasonló időszakával szemben.
Nyugat-Európában a VB előtti hónapokban a készülék-eladások értéke 71 millió euróval bővült, az előző év hasonló időszakához képest. Mindez értékben 5, mennyiségben 8 százalékos növekedést jelentett. A legtöbbet költő spanyolok mintegy 20 százalékkal vásároltak többet. A sorban Dánia a második, majd Svédország és Németország következik. A világbajnokság második helyezettjei a helyi akciók miatt kisebb értékben, de nagy mennyiségben vásároltak
Kínában sajátosan alakult a tévé-piac. Annak ellenére, hogy az ország labdarúgói most először vettek részt világbajnokságon, tavalyhoz képest mindössze 2 százalékkal vettek több tévét. Ezt a GfK azzal magyarázza, hogy Kínában a televízió-piac az elmúlt években telítődött.
(MTI)
Korábban:
Márkák harca a gyepen
(2002. június 20.)