Maros Róbert, a Sziget fesztivál kereskedelmi igazgatója szerint a látogatók fogyasztása egyre inkább a minőségi termékek felé fordult. Ez különösen a szeszes italok terén volt megfigyelhető, a minőségi borokból például háromszor annyi fogyott az idei Szigeten, mint tavaly. Ugyanez érvényesült az ételek terén is, egyre több minőségi élelmiszert gyártó cég jelent meg a Szigeten. Ez azzal magyarázható, hogy egyre inkább több pénzzel látogatnak a fiatalok a Hajógyári-szigetre - mondta el az Üzleti Negyednek Maros Róbert.
Bár az adatok végleges összesítése még nem készült el, a kereskedelmi igazgató véleménye szerint mind a sör, mind pedig az üdítők fogyasztása felülmúlta az előző évi adatokat: több fogyott például a Dréherből, a Pepsi üdítőkből (a Pepsi a Sziget fesztivál hivatalos támogatója), az ásványvizekből és az energiaitalokból is. Az üdítők közül különösen a fél literes palackok iránt volt nagy a kereslet. Külön érdekesség, hogy koktélokból, amelyeket a Sziget tíz pontján árultak, 3-4-szer több fogyott el az idén. Maros hangsúlyozta, hogy az ifjúsági fesztivál a tapasztaltszerzés szempontjából óriási lehetőséget biztosít a különféle termékeket előállító cégeknek, hiszen kitűnő keresztmetszetet nyújt a fiatalok szokásairól, hogy milyen ételeket-italokat fogyasztanak szívesen.
A fogyasztás bővülését megerősítették a Pepsinél is. Bár adatok összesítése még itt sem történt meg, Barta Zsolt kommunikációs vezető elmondása szerint a rendezvényen körülbelül Győr fogyasztásával megegyező mennyiségű üdítőt ittak meg.
A Sziget másik fő támogatója, a Pannon GSM a forgalom növekedéséről tájékoztatta az Üzleti Negyedet. Suba János sajtóreferens szerint a tavalyi a látogatók 73,5 százalékos mobilellátottsága idénre 90 százalékra emelkedett, vagyis minden tíz látogató közül kilenc rendelkezett mobiltelefonnal. Míg tavaly a Pannon adatai szerint a rendezvény egész ideje alatt 1 millió hívást és 333 ezer sms-t bonyolítottak le, 2002-re a hívások száma 1 400 000-re, az sms-ek száma pedig napi 85 ezerre emelkedett.
Összességében a Pannon forgalma tehát a tavalyihoz képest mintegy 30-50 százalékkal nőtt. Suba tájékoztatása szerint a szigetelők naponta egy átlagos megye napi mobilforgalmát bonyolították, ez a normál hétköznapi terheléssel összevetve négyszeres teljesítmény-növekedést eredményezett. Mindezt a kapacitást a mobiltársaságnak úgy sikerült biztosítania, hogy külön bázisállomást telepítettek a Szigetre, a környéken lévő bázisállomások kapacitását pedig ide irányították.
A Sziget műszaki felszereltségét illetően is kapacitásnövekedésről számoltak be lapunknak. Lakos László műszaki vezető elmondása szerint évről évre bővítik és tökéletesítik a technikai felszereléseket. Idén megközelítőleg öt kamionnyi elektromos kábelt, egy kilométer hosszú nagyátmérőjű ás három kilométer 32 mm-es átmérőjű vízcsövet fektettek le, ami Lakos elmondása szerint egy tízemeletes ház ellátottságának felel meg. Ezentúl mintegy 2,5 kilométer hosszú füzérvilágítást függesztettek fel az ösvények felett, illetve 120 konténert helyeztek el iroda, raktározás és zuhanyzás céljaira. De idén nagyobb hangsúlyt helyeztek a szelektív hulladékgyűjtésre is.
(Üzleti Negyed)