A Nestlé értékesítését elsősorban az amerikai Ralston Purina állateledel-gyár első konszolidációja emelte. A Ralston Purinát tavaly vette meg a Nestlé 10 milliárd dollárért. Az erős svájci frank 2,8 százalékos negatív hatást gyakorolt a konszolidációra.
A Nestlé széles márkaportfoliója, amely egyebek között a Nescafét, a Perrier és a Vittel ásványvizet, a Maggi levesport és ételízesítőket és a Friskies macskaeledelt is tartalmazza, egyértelműen ellenállónak bizonyult a recesszióval szemben, és az idén is ezt várja tőlük a cég. 2002-re 4 százalékos belső reálnövekedést irányoztak elő, ehhez rekord forgalmat és nyereséget akarnak elérni.
A Nestlé a belső reálnövekedést - vagyis az áringadozásoktól, a részesedésvásárlásoktól és -eladásoktól és árfolyam ingadozásoktól megtisztított növekedést - tekinti a mértékadó teljesítmény-mutatónak. Az európai piacon a Nestlé az első három hónapban 1,8 százalékos, az amerikai piacon 2,1 százalékos, az ásványvíz üzletágban 10,8 százalékos, a gyógyszer üzletágban 9,6 százalékos belső reálnövekedést ért el.
Az élelmiszerek és a csokoládék gyengébb teljesítménye miatt ez a mutató összességében 3,3 százalékos többletet jelzett az első negyedévről az egész csoport számára. Ez elmaradt mind a 3,8 százalékos elemzői, mind a 4 százalékos vállalati előrejelzéstől.
(MTI)
Ajánlat: