A magyar háztartásokban korábban évről évre kevesebb tejet ittak a fogyasztók, azonban ez a tendencia megvátozni látszik, a tanulmány szerint. A januártól júniusig terjedő időszakban a háztartások tejfogyasztása meghaladta a 30 millió litert, amire évek óta nem volt példa. Értékben a tejvásárlások 11 százalékkal növekedtek a múlt év első hat hónapjához képest, és meghaladták a 31 milliárd forintot.
A legnagyobb forgalmú tejtermék ebben az időszakban a sajt volt, amire idén is a legutóbbi években megszokott fellendülés jellemző - áll a tanulmányban. Mennyiségben 14, értékben pedig 15 százalékkal nőtt a sajt fogyasztása az első félév során, a tavalyi év hasonló időszakhoz képest. Ez 10 ezer tonnánál nagyobb mennyiséget jelent, és több mint 12 milliárd forintot.
A tejföl-piacon a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után az idei első félévben 7 százalékkal több tejfölt fogyasztottak a háztartásokban, mint tavaly, és 11 százalékkal többet költöttek rá.
Dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása is. Mennyiségben plusz 11 százalékot, értékben pedig 18 százaléknyi többletet regisztráltak a GfK piackutatói. Ezt a termékcsoportot a tavalyi megtorpanás után újra az 1990-es évek végén megszokott növekedés jellemzi. Piacának féléves mérete meghaladja a 7 milliárd forintot.
A GfK Piackutató Intézet megállapította azt is, hogy idén általában növekszik az élelmiszerek fogyasztása a háztartásokban.
A háztartások tejtermék-fogyasztási trendje:
(Az előző évhez képest, százalékban.)
Év |
Tej |
Sajt |
Tejföl |
Gyümölcsjoghurt |
1998/1997 |
Nincs adat |
Nincs adat |
0 |
+ 9 |
1999/1998 |
Nincs adat |
+ 4 |
- 6 |
+28 |
2000/1999 |
- 3 |
+ 1 |
- 8 |
+ 4 |
2001/2000 |
- 6 |
+ 6 |
- 1 |
- 4 |
2002 I.-VI./ 2001 I.-VI. |
+ 3 |
+14 |
+ 7 |
+11 |
Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Árak - az Üzleti Negyed rovata
Korábban:
A tejpiaci válságra még nincs megoldás
(2002. június 28.)