A világ reklámpiaca csökkenő zsugorodást mutat, derül ki a Zenith Optimedia Group legújabb előrejelzéséből. A piackutató brit-francia cég szerint idén 0,3 százalékkal szűkül a piac 2001-hez képest. Tavaly a világ hirdetési piaca 6,4 százalékkal zsugorodott, áll a felmérésben.
Az AOL Time Warner közlése szerint csoportszinten tartani tudja az előrejelzett bevételt, mert a hagyományos média-üzletág - például az HBO kábeltévé-csatorna és a Time Warner Cable - nyeresége kiegyensúlyozta az America Online veszteségeit. Az AOL előzetes prognózisa a csoport reklámbevételét tekintve 1,8 milliárd dollár volt. A cég az America Online bevételkiesésével együtt is közel ennyit, 1,7 milliárd dollárt vár idénre.
Az America Online élére nemrég kinevezett vezérigazgató, Jon Miller a várakozások szerint teljes átalakítást tart cégnél, írja a BBC News. A struktúraátalakítást is magába foglaló folyamat csoportszinten folyik a médiaóriásnál. A cél a pénzügyi helyzet felmérése a csoport szerteágazó érdekeltségeinél, és annak eldöntése, hogy melyik médiaüzletágra koncentráljanak. Az America Online eladását mindenesetre nem tervezik.
A világ legnagyobb reklámpiaca az Egyesült Államok, ahol a hirdetési kiadások 2001-ben meghaladták a 135,5 milliárd dollárt. A második piac a japán, itt összehasonlításként 36,5 milliárd dollárt költöttek tavaly reklámra. A novemberi képviselőválasztások reklámkampánya miatt az Egyesült Államokban idén előreláthatólag csak 0,1 százalékkal szűkül a piac, ami jelentősen javítja az idénre jósolt világszintű, 0,3 százalékos csökkenést. Japánban és Európában ugyanis sokkal komorabb a helyzet: Japánban 3,9 százalékos, Németországban 5,3 százalékos, Olaszországban pedig 2,8 százalékos csökkenésre lehet számítani, a Zenith Optimedia szerint. A jövő évet tekintve már ugyan növekedésre számít a piackutató cég, de ez a kiklátások szerint nem haladja majd meg a 0,2 százalékot.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Várhatóan növekszik az online reklám-költés
(2002. augusztus 21.)