Maja Brinar, az INA privatizációs igazgatóságának horvát kormányképviselője a lapnak kijelentette: azután hogy csak három cég, a magyar Mol, az osztrák OMV, és az orosz Rosznyeft maradt versenyben az INA privatizációs pályázatán, lehetséges, hogy a zágrábi kormány bővíti a listát a ljubljanai Petrol és az Israeli Corp. konzorciumával.
Brinar nem erősítette meg a hetilapnak azt az értesülését, hogy a horvát hajógyárak nem kevesebb mint 500 orosz hajó építésére kapnak rendelést, ha a Rosznyeft lesz az INA stratégiai partnere; csak annyit mondott, hogy tudomása szerint a napokban tárgyaltak Moszkvában hajóépítésről orosz cégekkel.
A Mol Rt.-vel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy még ha technológiáját nézve a Mol fejlettebb is mint az INA, az üzemanyag és a földgáz árának liberalizálása tekintetében az INA jobb helyzetben van a horvát, mint a Mol a magyar piacon.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A Mol kínálhatja a legtöbbet az INA-ért
(2002. október 2.)