Erről Aba Botond, a BKV vezérigazgatója beszélt keddi sajtótájékoztatóján, amelyen részt vett Atkári János (SZDSZ) főpolgármester-helyettes és Péterffy Ágoston (SZDSZ) a főváros városüzemeltetési bizottságának elnöke is.
A vezérigazgató közölte, hogy a szükséges terveket és engedélyokiratokat már előkészítették, s azokat az új összetételű Fővárosi Közgyűlés elé beterjesztik.
Mint mondta, a hitelezésről már befejezték a tárgyalásokat az Európai Unió fejlesztési bankjával, az EIB-vel, amely kész arra, hogy a 40 milliárdos költség 75 százalékát finanszírozza. Megjegyezte: a BKV saját forrásaiból évente egymilliárd forintot biztosít majd a felújításra.
Aba Botond azt azonban fontosnak tartotta leszögezni, hogy ma a 2-es metró megbízhatóan üzemel, s nincs semmi olyan műszaki hiányossága, amely gondot jelentene.
A felújítási munkák elsődlegesen az utas- és vasútbiztonság megtartását, növelését, az utasok környezetének, komfortjának javítását szolgálják.
A felújítási munkálatok egy részét öt éven át, nyaranta, 10 hetes vágányzár mellett végzik majd. Ez idő alatt egy vágányon mindvégig felváltva haladhat majd a forgalom oda-vissza. Egyúttal pedig sűrítik a felszíni buszjáratokat.
(MTI)
Ajánlat:
Könyvajánló
Nem hiányzik a könyvtárából?
A magyar gazdaság a változó világban