A legnagyobb japán autógyár a szerdai eredményjelentés szerint az áprilistól szeptemberig tartó időszakban 90,2 százalékkal 553,80 milliárd jenre javította nettó eredményét; ez szintén rekord. Az értékesítés 15,4 százalékkal 7890 milliárd jenre nőtt, főleg az átalakított Camry limuzin, illetve a Highlander terepjáró amerikai piaci sikere miatt.
A vártnál jobb profitadatokat a Toyota részben a költségek 150 milliárd jenes csökkentésével magyarázta. Az előzetes konszenzus 630 milliárd jenes működési hasznot jósolt a vizsgált időszakra.
A cég emelte a mennyiségi eladási előrejelzést is: szerdai prognózisában 6,2 millió jármű értékesítése szerepelt a teljes üzleti évben az augusztusban közölt, 6,11 milliós előrejelzés helyett.
A cég részvényeinek árfolyama szerdán, az eredményjelentés előtt 1,5 százalékos veszteséggel 2955 jenen zárt a tokiói értéktőzsdén.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Bővült a japán autógyártás
(2002. október 28.)