A német-amerikai DaimlerChrysler 37,3 százalékos kisebbségi részesedésével működő autógyár a megelőző pénzügyi évben még rekordnagyságú, 73,9 milliárd jen veszteséget könyvelt el. A súlyosan eladósodott Mitsubishi máris túlteljesítette a három évre szóló szanálási terv első évére vonatkozó célkitűzését.
A gépjárműhibák eltussolási botrányától megtépázott Mitsubishi forgalma viszont 2,3 százalékkal 3,2 milliárd jenre csökkent. A következő pénzügyi évben a személygépkocsi üzlet valószínűleg már nyereséges lesz.
A Handelsblatt hétfői értesülése szerint a DaimlerChrysler azt fontolgatja, hogy kiszervezi és átveszi a Mitsubishi haszonjárműgyártó részlegét, a Fusot. Ez azonban csak egyike a lehetséges változatoknak - fogalmazott óvatosan a stuttgarti konszern szóvivője. Ez ellentmond azoknak a találgatásoknak, hogy a konszern tőkeemelést akar végrehajtani a Mitsubishi egészében.
A Mitsubishi három év alatt tíz új modellel akar megjelenni a japán piacon. A három évre előirányzott 15 százalékos költségcsökkentést valószínűleg már korábban sikerül elérni. A Mitsubishi a beszámolási évre nem fizet osztalékot. A folyó, 2002/2003-as pénzügyi évre 38 milliárd jen összesített tiszta nyereséget vár.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Német vezérigazgató a Mitsubishi élén
(2002. március 27.)