A Fitch ugyanakkor reális veszélynek tartja azt, hogy augusztustól a Jukosz szállításaiban kiesések keletkezzenek, mivel ez az utolsó hónap, amelyre a Jukosz fizetett a Transznyeft csővezetéket üzemeltető monopóliumnak a szállításokért. Gondot azonban a Fitch szerint ez nem fog okozni, mivel egyrészt a Transznyeft nem akarja csökkenteni a közép-európai szállításokat, másrészt pedig maguk a regionális finomítók a Jukosz bármilyen termelés-, vagy exportcsökkenése esetén alternatív orosz szállítót találhatnak, vagy a szabadpiacon, vagy később hosszabb távú szállítási szerződésre alapozva. Importálhatnak kőolajat más országokból is, igaz magasabb árért.
Az orosz olajtársaságokkal havi szerződések alapján bonyolítja le a szállításokat a Transznyeft, amely adott esetben felesleges szállítási kapacitását más orosz olajtársaságoknak adhatja el. Az orosz termelők szívesen élnének e lehetőséggel, mivel a csővezetéken történő szállítás árelőnyökkel kecsegtet a számukra a vasúti szállítással, illetve a hazai eladásokkal szemben - értékeli a Fitch.
A lengyel cégek ( PKN Orlen és a Grupa Lotos) valamennyi orosz szállítmányát helyettesíteni tudná a gdanski kikötőbe érkező tankhajókon történő szállítmányokkal. A Mol Rt. az Adria csővezetéket használhatja, a cseh Unipetrolhoz hasonlóan. A Fitch megjegyzi, hogy a pozsonyi Slovnaft külön gondja, hogy a Jukosz 49 százalékos tulajdonnal rendelkezik a Transpetrolban, a szlovák csővezeték működtető cégben és látja el szinte teljes egészében a Slovnaftot.
Ami a stratégiai olajkészleteket illeti, azok a Fitch szerint általában elegendőek a rövid távú kiesések kiegyenlítésére.
Amennyiben az átállásra rákényszerülnének a kelet-európai finomítók, az a Fitch szerint kihatna az árakra. Ha az orosz import helyett az északi-tengeri Brent, vagy az észak-afrikai könnyűolaj behozatalára kényszerülnének az országok, azzal elveszthetik az árakban és a szállítási költségekben meglévő versenyelőnyüket. A térség legtöbb finomítója az olcsóbb, magasabb kéntartalmú orosz nehézolajat - amilyen az Ural is - dolgozza fel, ehhez hordónként a Brenthez viszonyítva 1-3 dollárral olcsóbban jut, és állít elő belőle az EU specifikációjának megfelelő petrolkémiai terméket.
A Jukosz a Mollal kötött hosszú távú szerződése alapján a magyarországi kőolaj szükséglet 60 százalékát biztosítja. A Jukosz a Mol Csoporttal 2003 júliusának elején kötött 10 éves kőolajszállítási szerződés alapján évente 7,2 millió tonna kőolajat szállít a Barátság kőolajvezetéken Magyarország, illetve Szlovákia irányába.