A változás legfontosabb iránya a piac további liberalizálása. A korábbi évektől eltérően jelenleg már nem rendelet határozza meg a biztosítási díjakat, és abban sincs megkötve a biztosítók keze, hogy egy adott üzleti év után milyen mértékű díjemelést hajthatnak végre, azaz a díj szempontjából már teljesen a piac szabályozóira bízzák az ár alakulását. Ugyanakkor a jelenleg érvényben lévő rendelet számos korlátot szab.
Talán a legjelentősebb korlát, hogy a biztosítóknak nincs lehetőségük a díjszabások év közbeni módosítására - természetesen csak új ügyfelek esetében -, még akkor sem, ha azt minden biztosítástechnikai mutató indokolttá tenné. Jelenlegi információink szerint ebben mindenképpen változás várható, és megszűnik az a lehetetlen állapot, hogy egy biztosító rossz kárhányada ellenére, az újabb ügyfeleket is ugyanazért a tervezhetően veszteséget termelő díjért kell biztosítania, amit az előző évben meghirdetett. Ez ugyanakkor fordítva is igaz, jelenleg az a biztosító, amelyik optimálisan megtervezett tarifapolitikája miatt a vártnál nagyobb nyereséget könyvel el és/vagy kedvezőbb díj ajánlásával növelni szeretné ügyfélkörét, évközben nem teheti ezt meg.
Változás várható a bonus-malus rendszerben is, mely jelenleg minden biztosítónál egységes: egy kármentes év után egy fokozatot léphetünk előre, és ez 5 százalékos engedménnyel párosul. A rendszer szerkezete a jövőben is megmaradna, tehát maximum B10-es fokozatig juthatunk, de az egy kármentes év után járó kedvezmény mértékét várhatóan a biztosítók határozzák majd meg.
A módosítás kapcsán remélhetőleg nem kerüli el a törvényalkotók figyelmét az a tény sem, hogy a jelenlegi rendelet számos, laikusként is könnyen belátható ésszerűtlenséget tartalmaz. Például elveszti az összes, hosszú évek alatt megszerzett bonus pontját az, aki egy évnél hosszabb ideig nem rendelkezik kötelezővel. Így előfordulhat, hogy 15 év kármentes vezetés után B10-es besorolásban valaki eladja gépjárművét, mert azt például munkáltatója biztosítja számára, és ha másfél év múlva saját nevére vásárol új gépjárművet, akkor megint kezdheti nulláról a pontgyűjtést.
A változások és a piacon megjelenő új biztosítók elméletileg az árverseny további fokozását hozhatják, bár ennek talán ellentmond az a tény, hogy a biztosítók szerint a jelenlegi árak messze elmaradnak az EU-s átlagdíjtól, ami mintegy 80-100 ezer forint.