A hazai lízingpiacon továbbra is uralkodó a személyautók lízingelése, de lassan emelkedik a nehézteher-gépjárművek és az autóbuszok lízingbevétele is - mondta Antall Pál, Magyar Lízingszövetség elnöke szerdai sajtótájékoztatóján. Idén az első kilenc hónapban 95,394 milliárd forint értékű nehézgépjárművet, illetve autóbuszt lízingeltek a tavalyi 82,996 milliárd forint után. 576,81 milliárd forintot tett ki a lízingelt személyautók és kishaszon-gépjárművek összesített eszközértéke, szemben a tavaly első kilenc havi 539,733 milliárd forinttal.
"Az egyéb gépek és berendezések lízingelése Magyarországon ellentmond az európai tendenciáknak" - mondta az elnök. Antall Pál elmondása szerint, míg a nyugat-európai piacon a lízingállomány mintegy egyharmadát teszi ki a termelőeszközök, berendezések lízingbevétele, addig Magyarországon ez az arány mindössze 10 százalék.
A szakmai szövetség szerint a banki különadó bevezetése mindenképpen hátrányosan érinti a lízingvállalatokat. A két variáció közül a társasági adóalapból való adóbefizetés nagyon rossz, míg ha csak kamatkülönbözet adót kellett volna fizetni a lízingtársaságoknak, az egyszerűen tragikus lett volna, mondta.
Az elnök szerint a társasági adóalapból való fizetés azért hátrányos a lízingcégeknek, mert a társasági adótörvény nem ismeri el az adófizetés tekintetében pénzügyi vállalkozásoknak a lízingcégeket, azaz más típusú céltartalék-képzést kell megvalósítaniuk. Míg a kamatkülönbözet esetén az a hátrányos, hogy igen magas kamatokkal dolgoznak, a dílereknek igen jelentős összegű jutalékot fizetnek, és a jutalékokat a kamatkülönbözeti adó kizárólagos bevezetése esetén nem tudták volna elszámolni költségként.