A koncepció szerint a nagyobb városok túlterhelt belső területein forgalomcsökkentési intézkedésekkel, restriktív parkolásszabályozással, a felszíni parkolóhelyek csökkentésével és hosszabb távon úthasználatidíj-rendszer bevezetésével szeretnék mérsékelni a személygépkocsi-forgalmat, a torlódást és a környezetszennyezést.
A budapesti úthasználati díj a londonihoz lenne hasonló - mondta a Világgazdaságnak Denke Zsolt, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tanácsosa, de ezt meg kell előznie a közúti infrastruktúra jelentősebb fejlesztésének, hiszen például Budapesten az autósok egy része azért megy át a belvároson, mert nincs alternatív útvonala.
Az útdíjat akkor vezetnék be a fővárosban, ha megépül az M0-s keleti szektora, valamint északi Duna-hídja és megvalósul két fővárosi terv, a Körvasútnál a Munkás körút, az aquincumi Duna-híd és egy külsőbb körút is. Budapesten a Várnegyedben, a Margit-szigeten a forgalomcsillapítási és parkolási rendszer már ma is behajtási díjjal működik, de hasonló rendszert Pécs történelmi belvárosában is bevezettek már - írja a Világgazdaság.