Az idén az első három hónapban a kőolaj ára 40 százalékkal, a benzin és gázolaj tonnája pedig 60 százalékkal, illetve 30 százalékkal nőtt. A kőolaj hordónkénti ára elérte az 56 dollárt, a motorbenzin tonnája megközelítette a 600 dollárt. A magyarországi árakat alapvetően befolyásolja az, hogy a forint most jóval erősebb a dollárnál, mint például 2001-ben: akkor a kőolaj ára 23-30 dollár volt, ám az árfolyamhatás miatt a maiakhoz hasonló üzemanyagárak alakultak ki.
Négy évvel ezelőtt egy tonna motorbenzin világpiaci ára 370 dollár, a gázolajé pedig 284 dollár volt. E két termék magyarországi literenkénti fogyasztói ára 300 forint körüli dollár-árfolyamnál 249,50 forint és 223,75 forint volt. Magyarországon 2004-ben mintegy 4 milliárd liter üzemanyag fogyott el, ennek 40-45 százaléka benzin, a többi gázolaj volt. Az elmúlt évben a motorbenzin-fogyasztás stagnált, a gázolajé pedig 3-4 százalékkal nőtt. Az idén, ha továbbra is magas marad a kőolaj és a késztermékek ára, a benzin-felhasználás várhatóan nem nő. A gázolajé azonban 3-4 százalékkal bővülhet, mert a gázolaj-kereslet az ipari felhasználás miatt lassabban reagál a drágulásra.
Horváth Ferenc kérdésekre válaszolva elmondta: a magas kőolajár inkább negatív hír a Mol számára, mivel egy idő múlva visszafogja a fogyasztást. Azt azonban nem kívánta számszerűsíteni, hogy milyen forint/dollár árfolyamnál, illetve milyen mértékű kőolajdrágulásnál milyen árváltozás és keresletcsökkenés várható.