A The Sunday Times értesülése szerint a két legnagyobb brit olajcég, a Royal Dutch Shell és a BP több millió fontot kénytelen a kutak átállítására költeni az 1 fontos benzinárra készülve. A brit benzinkutak többségének kijelzői legfeljebb 99,99 pennys literenkénti árral képesek számolni, mert korábban senki nem tartott elképzelhetőnek ennél magasabb benzinárakat.
Európában a magas adótartalom miatt Nagy-Britanniában a legmagasabbak az üzemanyagárak. A brit kutaknál jelenleg az ólommentes normál literjét 90-93 pennyért, a magasabb minőségeket, valamint a dízelt 95 penny körüli áron adják.
Londoni elemzők eközben most már 100 dollár feletti hordónkénti olajárat sem zárnak ki. Ugyanakkor változatlanul arra hívják fel a figyelmet, hogy az Egyesült Államokban a Katrina hurrikán miatt nem olaj-, hanem olajfinomítói kapacitáshiány van, ennek nyomán pedig benzinhiány lépett fel. Ha az amerikai kiesés ellátási válsággá fajul, az hamar globálissá válhat.
Egy londoni befektetési cég elemzése szerint a következő hetekben, kiskereskedelmi szinten "példátlan ársokk" várható az Egyesült Államokban, mivel a Katrina árhatása a már eddig is rendkívüli kiskereskedelmi áremelkedésre fog rárakódni.
Eközben az Egyesült Államokban is több száz, régebbi töltőállomás küzd a brithez hasonló problémával: számlálóberendezéseik gallononként (4,5 liter) csupán 3 dollárig képesek "követni" az áremelkedést, e fölötti árra nem lehet átállítani őket.A kutasok átmenetileg leálltak a működéssel, és a hatóságokhoz fordultak tanácstalanságukban. Azok ideiglenes megoldásként engedélyezték, hogy táblákon kézzel kiírva tudassák az árakat, utána pedig kézi számológéppel és a vevőt tanúként bevonva, "szemtől-szemben" számítsák ki, hogy mennyivel tartozik.
A gallononkénti 3 dolláros ár persze még mindig igen szerény magyar mércével nézve, hiszen ez literenkénti 130 forintos benzinárat jelent.