A magyar lakosság nyolcvannyolc százaléka él az akciók kínálta lehetőségekkel - derül ki a GfK Hungária felméréséből. A GfK Hungária immár hetedszer jelentette meg a Shopping Monitor című tanulmányát, amely a 3,8 millió magyarországi háztartás vásárlási szokásairól ad átfogó képet.
A tanulmány szerint, amely a 2005-ös folyamatokat összegzi, a vásárlók háromötöde határozottan a nagy alapterületű üzleteket kedveli, ugyanakkor a megkérdezettek 64 százaléka továbbra is gyakran, kis tételekben vásárol. Ez egyrészt betudható annak, hogy a vásárlók szívesebben adnak ki egyszerre kisebb összeget, másrészt sokan nem autóval járnak vásárolni, avagy nem rendelkeznek megfelelő otthoni tárolóhellyel.
Egyre fontosabbá válnak a kényelmi szempontok: a megkérdezetteknek csupán 34 százaléka hajlandó többet utazni, hogy elvárásainak megfelelő üzletben vásároljon. Üzletválasztáskor a vásárlók továbbra is fontosnak tartják az árakat: a megkérdezettek 55 százaléka kíséri figyelemmel az üzletek árait, s ott vásárol, ahol a legolcsóbban jut hozzá az áhított termékhez. Tavaly tovább csökkent 2004-hez képest az akciós termékekkel szemben bizalmatlanok aránya, s immár a vásárlók 88 százaléka szívesen használja ki az időszakos kedvezményeket.
A múlt évi tapasztalatok alapján a vásárlók szemében felértékelődött a termékek kinézete, a vonzó csomagolás, amely pénzköltésre csábít. A megkérdezettek 57 százaléka vallotta be, hogy néha enged a kísértésnek, s pusztán kinézete alapján vásárol meg valamilyen árucikket. A vásárlók harmada szívesen próbál ki új termékeket, 67 százalékuk viszont a jól bevált cikkeket preferálja.