Karácsony előtt túlterhelődött a Libri internetes áruháza, és nem tudta teljesíteni a megrendeléseket - számol be a Magyar Hírlap. A nagyszámú látogató váratlanul érte a Librit, a kereslet legmerészebb elképzeléseiket is túlszárnyalta.
A nyolcszázezer fölé nőtt internet-előfizetésszám ezek szerint megtette hatását, a GKI Gazdaságkutató Rt. szerint tavaly tizennyolcmilliárd forint körüli forgalmat bonyolítottak le ezek a webáruházak. Ez negyven százalékos növekedést jelent a piaci szegmensben az előző évhez képest.
A vezető pozíciót a Bookline.hu foglalta el, forgalma hatszázmillióra ötszöröződött tavaly. A második a Libri.hu, negyven százalékkal 150 millióra erősödött az interneten folytatott kereskedelmük. A Fókusz Könyváruháznál az eladások húsz százalékát, 200 millió feletti forgalmat bonyolítottak a világhálón, az Alexandra.hu pedig 184 millió forintos forgalmat könyvelhetett el.
A piacvezető cég bízik a további fejlődésében, véleményük szerint idén 250 százalékos növekedés mellett másfél milliárd forintnyi könyvet tudnak elektronikusan eladni. Szerintük öv év múlva a 60 milliárdos éves magyar könyvforgalom tíz százaléka, azaz hatmilliárd forint lehet majd a neten eladott magyar nyelvű könyvek értéke. A többi piaci szereplő kevésbé bizakodó, ők úgy gondolják, hogy a mostanra kialakult milliárdos értékhatárt nem lépi át a forgalom, mert a hullám elérte csúcsát.
A jövőről alkotott kép persze jól látszik a befektetéseken is. Míg a Bookline.hu több százmilliót fordított eddig fejlesztésre, a többiek a tízmilliós nagyságrendnél maradtak. Ha a jövő a merész terveket igazolja, és még több vevő áll át a vásárlás eme kényelmesebb formájára, akkor szinte behozhatatlan lehet azon vállalkozások előnye, amelyek idejében eszméltek, és kiépítették rendszerüket.