Elsősorban az erős ázsiai és közel-keleti kereslet segítette a rekordhoz a Boeinget. A tavalyi megrendelések felülmúlták a cég eddigi legnagyobb, 1988-as eredményét is: akkor 877 gépet jegyeztek elő a Boeingnél és az azóta felvásárolt McDonnell Douglasnél együttesen.
A Boeing adózott eredménye több mint kétszeresére, 1,01 milliárd dollárra emelkedett a harmadik negyedévben. A cég megemelte az egy részvényre jutó éves eredmény-előrejelzését, 2,95-3,05 dollár közé, 2006-os kilátásait pedig 3,10-3,30 dollár közé. 2006-ban a Boeing 375-285 kereskedelmi gépet tervez kiszállítani.
Tavaly május végén az amerikai kormány úgy döntött, hogy a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé viszi az Airbus állami támogatásának ügyét. Rob Portman amerikai kereskedelmi főmegbízott akkor bejelentette: az Egyesült Államokat az aggasztja, hogy az Európai Unió 1,4 milliárd euró támogatásban akarja részesíteni az új Airbust, az A350-est, amely vetélytársa lenne az új Boeing 787-esnek.
Röviddel ezután az Európai Unió ellenpanaszt nyújtott be a Boeing konszern ellen a WTO-nál, azzal vádolva az amerikai céget, hogy az törvénytelenül jut állami támogatáshoz. EU-adatok szerint a Boeing 1992 óta mintegy 29 milliárd dollárnyi közvetett és közvetlen támogatást kapott.