A TwoOne pályázata teljesíti az összes pályázati feltételt, és 100 bírálati pontból 77-ben felelt meg a feltételeknek. A legfontosabb tényezőnek a kínált ár bizonyult, a konzorcium a 6 milliárd koronás vételár mellett még 7,9 milliárd korona értékben vállalt beruházásokat, azaz összesen 13,9 milliárd koronát, azaz 370 millió eurót kínált.
A privatizációs pályázat tétje a Bécstől is csak 50 kilométerre lévő pozsonyi repülőtér, és a második legnagyobb szlovákiai város, Kassa repülőtere.
A pályázaton a TwoOne mellett a spanyol Abertis építőipari vállalat repülőtér-üzemeltető vállalata, a TBI Plc és a szlovák J&T befektető társaság által alakított konzorcium, a német Köln-Bonn GmbH, a kanadai SNC-Lavalin és az osztrák Airport Consulting Vienna GmbH által alapított ISAP konzorcium, valamint a török J&T Finance Group repülőtér-építő és üzemeltető vállalat indult.
Arra az esetre, ha a legjobb ajánlattevővel a részletekről folytatott tárgyalások nem zárulnak kielégítő eredménnyel, a kormány által felállított privatizációs tanácsadó bizottság a spanyol Abertis konzorciumával való kapcsolatfelvételt javasolta.
A szlovák sajtó már számos olyan véleménynek adott hangot, amely szerint a szomszédos bécsi repülőtér üzemeltetőjének tulajdonszerzése megszüntetné a versenyhelyzetet a két repülőtér között, ami végső soron a fogyasztókat károsítaná. Bécs jelenleg a legmagasabb, Pozsony pedig a legalacsonyabb repülőtér-használati díjat számítja fel Közép-Európában. A Ryanair már jelezte, hogy megszünteti pozsonyi járatait, ha Bécs ráteszi a kezét a repülőtérre.
A szlovák monopóliumellenes hivatal is fenntartásainak adott hangot a két szomszédos repülőtér összekötésével kapcsolatban. Formális ellenvetést azonban egyelőre nem tett.
A TwoOne véleménye szerint a pozsonyi repülőtér profitálna a bécsi légiforgalmi piachoz való hozzáférésből, és a két repülőtér együttműködése javítaná a versenypozíciót a térségben.
Az ISAP már novemberben jelezte, hogy az EU versenyjogi bizottsága elé viszi az ügyet, ha a bécsi repülőtér üzemeltetője nyeri meg a pályázatot. Véleménye szerint a lényegesen nagyobb bécsi versenytárs tulajdonszerzése sértené a versenyjogot, és monopolhelyzetet teremtene a térségben.
A pozsonyi repülőtér, Szlovákia legnagyobb légi kapuja virágzó üzletet bonyolít le a diszkont légitársaságokkal. Az idei év első felében 57 százalékkal nőtt a repülőteret igénybe vevő utasok száma, éppen a bécsi repülőtér diszkont alternatívájaként betöltött szerepének köszönhetően.