A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Cora reklámkatalógusában szereplő Dimarson klímaberendezést hirdető reklám alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására. A klímaberendezés beszerelése ugyanis a reklámújságban állítottakkal ellentétben nem volt ingyenes, legfeljebb kedvezményes.
A vásárlóknak meg kellett fizetniük a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül - a helyi adottságoktól függően - további költségeket is felszámítottak a vásárlónak.
A Cora reklámtevékenysége ott volt kifogásolható, hogy szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei.
A Versenytanács nem látta elfogadhatónak, hogy a potenciális vásárlók az áruházban a termék mellett megtalálhatták a - valamennyi feltételt és kivételt tartalmazó - tájékoztatót, melyet vásárlás esetén szintén a rendelkezésükre bocsátottak.
A Versenytanács szerint ugyanis a megtévesztő magatartást az nem teszi jogszerűvé, ha a reklámozáshoz képest későbbi időpontban az üzlethelyiségbe betérő vásárló részletes és kimerítő táj tájékoztatást kap. A jogsértés megvalósult a részben valótlan állítást tartalmazó reklám közzétételével, az a körülmény pedig, hogy a tényleges piaci hatást esetleg utóbb elhárítják, legfeljebb a bírság kiszabása során értékelhető.
A fentiek alapján a Versenytanács megállapította, hogy a Cora reklámozási magatartása a versenytörvény rendelkezéseibe ütközött, s ezért 5 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a jogsértő vállalkozást.
A Cora ellen a közelmúltban a GVH Versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt szabott ki egymillió forint versenyfelügyeleti bírságot.