A GfK Hungária Piackutató Intézet 2005 november-decemberi adatai szerint megtakarításokkal a háztartások 27 százaléka rendelkezik. Ez az arány, mintegy 5 százalékos csökkenést jelez a szeptember-októberben mért 32 százalékhoz képest. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (64 százalék) - az előző időszakokkal összehasonlítva - továbbra is a forintbetétben bízik, a lakosság közel egynegyede pedig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét.
A banki ügyintézés módját tekintve sem történt jelentős változás a korábbi időszakokhoz képest. A lakosság 82 százaléka továbbra is személyesen tér be bankfiókjába, a válaszadók 34 százaléka pedig a saját számlavezető bankja által üzemeltetett automata segítségével végez banki tranzakciókat. Tízből egy ügyfél részesíti előnyben a telefonos banki ügyintézést. Banki ügyeinek rendezésekor, az ügyfeleknek csupán 5-5 százaléka veszi igénybe valamely idegen bank automatáját, illetve az internetet. A mobilbankolás előnyeit pedig a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők mindössze 3 százaléka élvezi.
Az ügyfelek, számlavezető bankjukat átlagosan 3-4 hetente keresik fel személyesen, közel kéthetente pedig telefonon - állapítja meg a felmérés. Az internetbank látogatása gyakoribb: a banki ügyeiket online intézők egy hónapban, átlagosan közel hat alkalommal veszik igénybe az internetes bankfiók szolgáltatásait.
Milyen módon intézi Ön banki ügyeit?
Bankfiókban | 82% |
Telefonon, call centeren keresztül | 9% |
Mobilbankon keresztül | 3% |
Interneten | 5% |
Saját bank ATM-je segítségével | 34% |
Idegen bank ATM-je segítségével | 5% |
Bankárral, ügynökkel fiókon kívül | 2% |
Hitelcentrumban, hitelirodában | 1% |
Semmilyen módon | 6% |
Az e-banking szolgáltatást az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (85 százalék), az online bankolók több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak fizetésére használja.
A számlavezető bank kiválasztásakor vezető szempont a megbízható és pontos teljesítés garantálása, a gyors ügyintézés az, hogy az ügyintéző szakértő legyen a pénzügyekben. Az ügyfelek pénzintézetekkel kapcsolatos elvárásai között hangsúlyos még a többinél kedvezőbb betéti kamatok kínálata, az ügyfél partnerként segítése a pénzügyek intézésében - áll a Gfk felmérésében.