A GVH versenytanácsa szerint a Promo-Indra Consorcio Rt. 2004-ben és 2005-ben a vásárlói klubokat szervező és működtető tevékenységét a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon reklámozta, ezért a cégre 5 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
A versenyhivatal szerint a Promo-Indra szinte csak kulcsszavakat tartalmazó reklámja azért sértette a versenytörvény vonatkozó rendelkezéseit, mert a hirdetéseiben használt szavak és kifejezések önmagukban, valamint szövegkörnyezetükben azt a hamis látszatot kelthették, hogy a Promo-Indra áru-, illetve ingatlanvásárlási hitel nyújtásával foglalkozik. A reklámok továbbá azt sugallták, hogy a Promo-Indra a piacon elérhetőnél kedvezőbb feltételekkel nyújt hitelt.
A Common Based Kft. szintén megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy vásárlói klubot szervező reklámjaiban nem adott tájékoztatást az általa nyújtott szolgáltatás egyes, a fogyasztói döntések szempontjából lényeges tulajdonságáról. A GVH a céget 1 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.
A Common Based ellen lefolytatott eljárásban a hivatal azt állapította meg, hogy a fogyasztó, a reklámok elolvasásakor, az azokban használt kifejezéseknek a mindennapi életben elfogadott, általános jelentése alapján, a reklám összhatása eredményeként, arra a következtetésre juthatott, hogy a Common Based Kft. pénzügyi szolgáltatást kínál. Ezzel szemben, valójában egyfajta "belső hitelezést" szervezett a fogyasztói csoport tagjai között, miközben a cég ténylegesen nem rendelkezett a reklámokban feltüntetett összegekkel.