A közgyűlés által speciálisnak nevezett taxiállomás üzemeltetési és szolgáltatási díját a módosítás értelmében a szerződéses üzemeltető állapítja meg a pályázati úton kiválasztott vállalkozóval szemben.
A rendelet magában foglalja, hogy az üzemeltető a vállalkozóval szemben a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében a helyszíni sajátosságoknak megfelelő más előírásokat is érvényesíthet.
Az üzemeltetőnek ugyanakkor a módosítás értelmében kötelezettséget kell vállalnia, hogy az utassal vagy rendelésre érkező más taxiszolgáltatók részére megfelelő utaskiszállási és -felvételi pontokat biztosít.
A Taxiállomás Kht. és a szerződéses üzemeltető az üzemeltetési feladatokról szóló megállapodást a főpolgármester előzetes jóváhagyásával kötheti meg.
A Budapest Airport tervezi, hogy nyílt pályáztatás után, júliustól három évre egy taxis társasággal köt majd szerződést a reptéri utasfelvételre. A pályázatot várhatóan áprilisban írják ki, győztest júniusban hirdetnek.
A javasolt változásokat megelőzően a Budapest Airport többször egyeztetett a taxiszolgáltatást nyújtó társaságokkal, a rendőrséggel, illetve határőrséggel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával.
A Budapest Airport szerint a pályázaton bármelyik személyszállítást végző társaság elindulhat, de a részvételhez érvényes engedélyekkel és egy bizonyos minimális flottamérettel kell rendelkezni. Ezenkívül hozzá kell járulni ahhoz, hogy biztonsági ellenőrzés alá vessék mind a vállalatot, mind annak alkalmazottait.
A pályázat győztesével olyan szerződést fog kötni a Budapest Airport, mely többek között garantálja az utasbarát szolgáltatást, a tiszta és biztonságos járműveket, a nemdohányzó gépkocsivezetőket, akik elegáns öltözetben dolgoznak, legalább alapfokon beszélnek egy idegen nyelvet, és a rögzített, átlátható és könnyen érthető díjtáblázatot, mely a viteldíjat a város különböző övezetei szerint állapítja meg.