Márciusban TeleBankon keresztül másfélszer, NetBankon keresztül háromszor több eseti megbízást indítottak az ügyfelek, mint az előző év azonos időszakában. Ezzel párhuzamosan a papíralapú megbízások száma 4 százalékkal csökkent.
Tátrai Bernadett, az Erste Bank lakossági üzletágának vezetője elmondta: a pénzintézet már korábban célul tűzte ki, hogy minden olyan tranzakciót, ahol nincs kifejezetten szükség a személyes ügyintézésre (például a számlamúlt megtekintése, egyenleg lekérdezése és az eseti forint átutalás), elektronikus útra terelnek. Ezeket a szolgáltatásokat elektronikus úton a pénzintézet kedvezőbb áron is kínálja.
A kétféle lakossági és a diákoknak kínált elektronikus számlacsomagot igénybe vevők a "normál", papíralapú csomagokhoz képest alacsonyabb számlavezetési és tranzakciós díjat fizetnek, amelyet ingyenes TeleBank- és Netbank-használat, valamint sms-szolgáltatás egészít ki.
Az Erste Bank e-banking ügyfeleinek száma ennek köszönhetően dinamikusan növekszik: 2006 márciusáig a TeleBank hozzáféréssel rendelkező ügyfelek száma meghaladta a 420 ezret, a NetBankot használók száma pedig az 50 ezret. A papíralapú megbízások aránya pedig hónapról hónapra csökken a lakossági ügyfelek által indított banki műveleteken belül: míg 2005 elején még 65 százalék volt, 2006 márciusára 50 százalék alá csökkent.
Az elektronikus bankolás fejlettebb formája az internet bank, mint amilyen az [origo] hírportál és az Erste Bank által létrehozott [origo] klikkbank. Itt az ügyfeleknek csupán egy alkalommal kell személyesen felkeresniük a bankot, mégpedig az internetes regisztráció után, a szerződés aláírása céljából. Ezt követően minden banki ügyletüket interneten keresztül intézhetik - a hagyományos átutalásokon, betételhelyezéseken túl személyi kölcsönt vehetnek fel, vagy befektetési alapot is vásárolhatnak személyes jelenlét nélkül.
Tátrai Bernadett hozzátette: céljuk az osztrák anyavállalat eredményeinek elérése, ahol minden ötödik ügyfél intézi rendszeresen az interneten keresztül banki ügyeit, és tavaly a bank-, illetve hitelkártya-számlaegyenlegeket összesen 62,4 millió alkalommal kérdezték le a világhálón keresztül.
Ehhez azonban a keresleti és a kínálati oldal fejlődésére egyaránt szükség van. A Magyarországon már 20 százalékhoz közelítő internetpenetráció és a számítógéppel rendelkező otthonok, munkahelyek növekvő száma az ügyfelek oldaláról teremti meg az igényt arra, hogy az alapvető banki műveleteket otthonról, gyorsan és kényelmesen el lehessen végezni.