A Fővárosi Bíróság (FB) 2006. szeptember 21-i ítélete hatályon kívül helyezte az épülő 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyét, és új engedélyezési eljárásra kötelezte az elsőfokú környezetvédelmi és közlekedési hatóságot, áll az NA Zrt. közleményében.
Az építkezés leállítása folyamatosan történik, és akár két-három hetet is igénybe vehet, ugyanis a kivitelezőkkel folytatott egyeztetések, a nagy értékű munkagépek és anyagok biztonságba helyezése, az eddig elvégzett munka állagvédelme szervezést igényel.
A beruházó Nemzeti Autópálya Zrt. felhívta a kivitelező figyelmét, hogy a munka leállítása nem idézhet elő balesetvédelmi, környezetvédelmi vagy más közérdekű szempontból lényeges kockázatot.
A KF arról tájékoztatta a beruházót, hogy az új engedélyezési eljárást megkezdték, s reményeik szerint az új engedély birtokában hamarosan folytatódhat az építés.
A nettó 14,7 milliárd forintos beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja 85 százalékban finanszírozza. A kétszer két sávos autóutat 2007. november 30-ig kell megépíteni úgy, hogy azt később kétszer három sávos autópályává lehessen bővíteni.
A kivitelezőknek egyebek mellett meg kell építeniük 3 csomópontot, 20 alul- és felüljárót, 1,5 kilométer zajárnyékoló falat, le kell fektetnie mintegy 298 ezer négyzetméter útburkolatot, és telepítenie kell 20 hektár véderdőt. Az M0-ás szakaszt az Útiber Közúti Beruházó Kft. tervezte.