Mire kell figyelni a biztosítóváltásnál
A biztosítási piacon már évek óta a legnagyobb verseny a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) területén a novemberi váltási időszakban van. A tét nem kevés, hisz a teljes biztosítási piac díjbevételének közel 20 százalékát - 2006-ban várhatóan 130 milliárd forintot - a kgfb teszi ki. Ráadásul ez a biztosítás úgynevezett "kopogtató termék", ezen keresztül a biztosítók hatékonyabban tudnak más (például casco) biztosítási szolgáltatást felajánlani ügyfeleiknek. Az árverseny nagy nyertesei az autósok maguk, hisz aki az elmúlt években vette a fáradtságot és tájékozódott a lehetőségekről, több tízezret spórolhatott.
A tavalyi évben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukkal (kgfb) 360 ezren váltottak biztosítót az erre rendelkezésre álló időszakban a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) adati szerint. Ez a szám elenyésző a Magyarországon jelenleg meglévő közel 3,7 millió kgfb biztosításhoz képest.
Tavaly egyébként az új szerződést kötők közül 100 ezren interneten keresztül váltottak, ami jelentős ugrás volt az egy évvel korábbi 23 ezres és az azt megelőző 18 ezres számhoz képest - mondta el az [origo]-nak Haraszti Zsolt, a Netrisk internetes alkuszcég ügyvezetője, akinél tavaly 63 ezren váltottak biztosítót, átlagosan évi 28 ezer forintot megtakarítva.. A tavalyi évtől egyébként kedvező változás az internetes kötésekben, hogy az új ügyfeleknek nem kötelező postai úton megbízást adni, hanem elég lesz egy faxot küldeni, és ez alapján az alkuszcég mindent elintéz.
A konkrét tarifákról október 30-ig még nem lehet tudni, hisz ez a biztosítók szigorúan őrzött üzleti titka. A megkérdezett szakértő sem tudott konkrétumokkal szolgálni, általánosságban az elmúlt évek tendenciáinak folytatására számít. Ez azt jelentheti, hogy a meghirdetett tarifák az alapdíjakhoz rendelt bonyolult kedvezményrendszerek miatt valószínűleg nem az egyszerűsödés irányába fognak változni. Számítani lehet újabb kedvezménytípusokra, kiemelten kedvezményezett társadalmi csoportokra, ügyfélszegmensekre, ezáltal erősödni fog az elmúlt évben már megtapasztalt helyzet, miszerint nem lehet majd átlagos díjról, átlagos ügyfélről beszélni, mert a személyre szabott, strukturált díjak lesznek a jellemzők.