Az Önszabályozó Reklám Testület 1996-os megalapításának tizedik évfordulóját szakmai konferenciával, azaz "munkával" ünnepli a közel 200 meghívott, az alapítók, a reklámszakma jelentős területét lefedő tagok - hirdetővállalatok, kommunikációs ügynökségek, médiumok és szakmai szervezetek -, a főhatóságok, valamint civil szervezetek.
A kommunikáció hatalma és professzionalizmusa mellé felelősségnek is társulnia kell - ez a felismerés vezette a reklámipar felelős vállalatait a szervezet megalakításakor. A régióban először Magyarországon fogalmazták meg és tartották irányadónak a szakma etikai kódexét, és európai mintára elsőként nálunk hoztak létre önálló szervezetet hoztak létre azzal, hogy az önszabályozás gyakorlatát megvalósítsák.
A tapasztalat azt mutatta, hogy a társadalmi érzékenység változására gyorsan kell és tud is reagálni az ÖRT, akár a 2001. szeptember 11-i események utáni események, akár a gyermekeknek szóló reklámok vagy az érzékeny termékkategóriák - dohány, élelmiszer, alkohol - reklámozásáról van szó.
Kérdéses esetben már a reklám tervezésének fázisában véleményezik a reklámokat, így a reklámok előzetes szűrése révén kevesebb problémás reklám jelenik meg. A reklámokkal kapcsolatos panaszok elbírálását a Magyar Reklámszövetséggel közös etikai bizottság végzi. A döntéseket az érintettek elfogadják, ha kell, módosítják a reklámot.
Az önszabályozás mint lehetséges alternatíva az Európai Unióban is fontos kérdés. Az Európai Parlament, az Európa Tanács és az Európai Bizottság között létrejött intézményközi megállapodás az alternatív szabályozás lehetőségeit hivatott kidolgozni.