Haraszti Zsolt, a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője szerint tavaly még az online alkuszok által közvetített szerződéseket illetően 60 százalékos súllyal bíró társaságuk esetében, a tavalyi 60 ezer felmondással szemben, mindeddig 55 ezer felmondást kezdeményeztek a biztosítottak.
Mestyán András, a CLB Független Biztosítási Alkusz értékesítési igazgatója ugyanakkor elégedett lehet. A tavalyi 5 ezer után péntek délig 11 861 szerződésfelmondást közvetítettek. Hatalmas változás aligha várható, Mestyán ugyanis legfeljebb 7-8 százalékra, Haraszti pedig csak 5 százaléka teszi azon ügyfelek számát, akik a felmondásukat maguk intézték el, ám ezután alkuszon keresztül szerződnek új céggel.
Az idén nem volt rendkívűl olcsó ajánlat a piacon - 2004-ben az Union, tavaly a MÁV 50 százalékot vitt el az új kötésekből a Netrisken keresztül -, a szórás igen nagy volt. Ez is az ellen szólt, hogy az ügyfelek jelentős számban váltsanak biztosítót. A két válaszoló internetes alkusz szerint a MÁV Biztosítási Egyesület múlt heti visszaengedése már későn történt. Az ügyfeleik döntő része ugyanis nem várta meg az utolsó napot és akkor is megbízást adott egy másik biztosítóval történő szerződéskötésre, ha a MÁV ajánlata esetleg kedvezőbb volt.
A felmondások legnagyobb számban az Allianzhoz köthetők - a Netrisk esetében például a felmondások 23 százaléka kapcsolódott a társasághoz. Mestyán András azonban figyelmeztetett: mind az Allianznál, mind a CLB-nél a felmondások száma alapján második helyezett, Generali esetében a váltók aránya kisebb, mint az adott biztosítók jelenlegi piaci részaránya, ezért nem lehet egyértelmű vesztesnek kikiáltani őket. Már csak azért sem, mert nem tudni, hogy a december végéig tartó, új szerződési körben mekkora arányban szereznek ügyfelet.