A különleges formájú emlékpénz Bitó Balázs tervei alapján készült. Előlapján a Libelle repülőgép motorja látható a légcsavar egy részletével, a hátlapot pedig a Libelle repülőgép díszíti. Szintén itt olvasható az "ADORJÁN JÁNOS AZ ELSŐ SIKERES MAGYAR REPÜLŐGÉP TERVEZŐJE" felirat, valamint Bitó Balázs tervezőművész mesterjegye.
Az érme anyaga kupronikkel (75 százalék réz, 25 százalék nikkel), súlya 14 gramm, mérete 28,43 x 28,43 milliméter, széle sima.. Az emlékérméből 20 000 példány készül, 10 000 selyemfényű és 10 000 tükörfényes kivitelben. Az emlékpénz megvásárolható a Magyar Pénzverő Rt. székhelyén, valamint az MNB Látogatóközpontjában üzemelő érmeboltban.
Az érme a 2005-ben elindított "Magyarok szerepe a világ műszaki-tudományos fejlődésében" című emlékérme-sorozat részeként jelenik meg, a "100 éves az első postaautó" és a "Ford T-modell" érméket követően.
Adorján János gépészmérnök, repülőgép-tervező a magyar repülés egyik úttörő személyisége 1909-ben gróf Andrássy Géza támogatásával, Bleriot monoplánjának mintájára építette meg a "Libelle" (Szitakötő) nevű, kéthengeres (18,4 kW-os) Adorján-Dedics motorral szerelt repülőgépét. Első, sikeres felszállását 1910. január 10-én hajtotta végre. A próbaút egyben az első olyan alkalom volt, amikor magyar pilóta, magyar tervezésű és kivitelezésű repülőgéppel repült.