A legnagyobb hazai közösségépítő portálok (Iwiw, MyVip) már milliós felhasználói körrel büszkélkedhetnek, de a kisebbek, mint például a Sanoma HotDogja vagy a Habostorta-portfólióba tartozó Milgram is negyedmilliós tábort mondhatnak magukénak. Az új generációs webes szolgáltatások között a közösségépítő portálok mellett a videomegosztó oldalak a legnépszerűbbek Magyarországon. Csak az elmúlt néhány hónapban olyan cégek indítottak ilyen jellegű szolgáltatást, mint a T-Online, a UPC, a Sanoma kiadó vagy az Econet - írja a Világgazdaság.
Kétszázmillió forintos hirdetési bevételre tett szert az Iwiw reklámfelületeinek értékesítéséből a múlt évben a T-Online Magyarország Zrt. - mondta el Tóthmátyás Tibor, a társaság portáligazgatója. Az Iwiwet tavaly tavasszal vásárolta meg a legnagyobb hazai internetszolgáltató, mintegy 4 millió euróért. A portál regisztrált felhasználóinak száma az akkori 640 ezerről a hét elejére már 1,7 millióra nőtt. A portál egyedi látogatóinak száma az utóbbi napokban már 900 ezer felett volt, ezzel stabilan a harmadik legnépszerűbb hazai weboldal a Webaudit adatai alapján.
A világ internetes hirdetési piaca a ZenithOptimedia piackutató cég becslése szerint tavaly mintegy 22,4 milliárd dolláros volt, ez 2005-höz képest közel 24 százalékos növekedést jelent. A hazai online hirdetési piac a múlt évben 40-50 százalékkal bővült a 2005-ös 6,9 milliárd forinthoz képest, ebben az évben pedig 25-30 százalék körüli növekedés várható.
(Az [origo] kiadója a T-Online Magyarország, amely a Magyar Telekom csoport tagja.)