A brüsszeli bizottságnak az e-vásárlásoknál elsősorban a bizalmat és a biztonságot, a fogyasztók védelmét kell intézkedéseivel erősítenie,miközben megpróbálja leegyszerűsíteni ezeket - derült ki a fogyasztói kérdésekkel foglalkozó biztosnak, Meglena Kunevának a nyilatkozatából. Meglehetősen sok panasz érkezik az e-vásárlási ügyletekkel kapcsolatban, részben amiatt is, hogy nem egységesek a fogyasztók védelmét célzó szabályok az egyes tagországokban. Gátló tényező a nyelvi akadály is. Kuneva szerint nem elfogadható, hogy gyakorlatilag 27 külön kis online piac működjön az EU-ban.
A biztos azt ígéri, hogy az elkövetkezendő hónapokban fogyasztóvédelmi szervezetekkel, vállalatokkal, továbbá az Európai Parlament képviselőivel és a tagországi kormányok képviselőivel is egyeztetéseket kezd a megfelelő brüsszeli elképzelések kialakításához. Az uniós fogyasztóvédelmi irányelvek 20 évesek már.
Az uniós polgárok erős 70 százaléka látja úgy, hogy a vásárlással kapcsolatos vitás kérdések rendezése a garanciák megszerzése nehéz a nemzetközi e-vásárlásoknál.
Az EU parlamenti képviselői már a múlt hónap végén megállapították, hogy az e-kereskedés szabályait korszerűsíteni kell. Egy felmérés szerint az európaiak 27 százaléka már hajtott végre online, azaz e-vásárlást.