A Nagy-Britanniában több mint 660 sörözőt működtető JD Wetherspoon bejelentette, hogy a kocsmáiban felszolgált lengyel világos sörök eladásai nőnek leggyorsabban az Egyesült Királyság pubjaiban árusított palackozott sörök között. Többek között ezen italok forgalma - a Tyskie és a Zywiec márkákat beleszámítva - a cég adózás előtti nyereségét 20 százalékkal, 32,9 millió fontra növelte a január végén befejeződött üzleti félévben.
A teljes eladások a féléves időszakban 8 százalékkal, 438,4 millió fontra emelkedtek. A 662 pubot magába foglaló láncolat eladásainak felét az ételek, és az azok mellé rendelt italok teszik ki - tették hozzá. A cég minden héten 450 ezer kávét, és 240 ezer reggelit szolgál föl vendégeinek - írja a BBC.
A cég 3 évvel ezelőtt kezdett lengyel söröket árusítani azon pubokban, amelyek mellett kis lengyel közösségek éltek - mondta az ágazatban leggyorsabban eszmélő társaság szóvivője, Eddie Gerhson. Jelenleg már több százezer lengyel ember él Nagy-Britanniában, ami egyáltalán nem ártott az értékesítésnek, sőt, azóta töretlenül bővül - tette hozzá.
"Van egy csomó olyan ember is, akik szeretnek kipróbálni új söröket, amelyeket mondjuk Lengyelországban, Litvániában, vagy akár Jamaikában főztek" - mondta a szóvivő.
A Wetherspoon tájékoztatása szerint hasonló sikert ért el a brit szigeteken a svéd almabor márka, a Kopparberg is. Ebből a termékből jelenleg többet értékesít a cég az Egyesült Királyságban, mint bárhol másutt a világban - beleértve Svédországot is.
A láncolat azt is közölte, hogy 61 Skócián kívüli dohányfüstmentes pubjának teljesítménye egyre bátorítóbb, bár kezdetben tekintélyes hanyatlást produkáltak az eladásokban és a nyereségekben. A nyilvános helyeken való dohányzást tiltó szabályozás tavaly nyártól van életben Angliában.