Úgy vélte, hogy az emberek szűkösebb anyagi helyzete miatt számolni lehet némi csökkenéssel a telekommunikációra fordított kiadásaiknál.
Az elnök-vezérigazgató utalt arra, hogy a havi kiadásokat tekintve Magyarországon a nyugat-európai átlaghoz képest arányaiban több mint dupláját, mintegy 5 százalékot költenek az emberek távközlésre, internetre.
Christopher Mattheisen a megszorító intézkedések közvetlen hatásai közül a szolidaritási adót emelte ki. Az MT mindezek ellenére is milliárdos nagyságrendű nyereséggel számol 2007-ben - fűzte hozzá.
Kifejtette: a cég pénzügyi helyzete elég stabil ahhoz, hogy az akvizíciós politikán ne kelljen változtatni. A vállalat továbbra is érdekelt cégek felvásárlásában belföldön és a régióban egyaránt.
Az elnök-vezérigazgató konkrétumokat nem árult el. Csak annyit mondott, hogy olyan növekedési potenciállal rendelkező társaságok jöhetnek számításba, amelyekkel a vállalatcsoporton belüli szinergiák még inkább kihasználhatók.
Christopher Mattheisen a tavalyi év felvásárlásai közül az iwiw.hu kapcsolatfenntartó internetes portált emelte ki pozitív példaként. A cégstratégiába jól illeszkedő honlap 1,7 millió ember adatait, képeit tartja nyilván, ez a tartalom felveszi a versenyt bármely nemzetközi hasonló internetoldallal. Az MT kamatoztatni kívánja adta az iwiw portál adta lehetőségeket - hangoztatta az elnök-vezérigazgató.
Megjegyezte, hogy a jövőbeni felvásárlásoknál ideálisnak azt tartja, ha társaságuk inkább kevesebb, de nagyobb cégekre összpontosít, mint hogy sok kisebbet szerezzen meg.
Az MT montenegrói vállalata kapcsán megjegyezte, hogy a cégnél zajló vizsgálat neheze lezajlott, de még nem lehet tudni, hogy meddig tart.
(Az [origo] kiadója a T-Online Magyarország, amely a Magyar Telekom csoport tagja.)