Áruházláncokat marasztalt el a GVH

Vágólapra másolva!
Az elmúlt egy hónapban három hipermarketláncot érintő határozatot is hozott a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A három eljárás közül kettőnek a Tesco, egynek pedig az Auchan volt a "főszereplője". Két eljárásban összesen 80 millió forint bírság kiszabására került sor.
Vágólapra másolva!

A GVH határozatában megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor egyes akciós termékek a reklámújságok által adott tájékoztatással ellentétben nem voltak megvásolhatók egyes áruházaiban, illetve voltak olyan termékek, amelyekért a fogyasztóknak a reklámújságokban közölteknél többet kellett fizetniük - olvasható a GVH közleményében.

Az Auchan jogsértő magatartásáért 30 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles. A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosbító körülménynek értékelte, hogy az Auchannal szemben nem első alkalommal állapították meg, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított.

Az Auchanhoz hasonló akciózási gyakorlata miatt a GVH elmarasztalta a Tescót is. A GVH döntésében megállapította, hogy a kiskereskedelmi vállalkozás 2006 májusa és szeptembere között megtévesztette a fogyasztókat, amikor egyes termékek esetében a pénztárnál nem az akciós újságban meghirdetett, hanem annál magasabb árat számlázott.

Kiderült az is, hogy ezen időszak alatt egyes termékek az akciós időszak elején vagy az akció ideje alatt nem voltak megvásárolhatóak. A jogsértő magatartásért a Tescónak 50 millió forintos bírságot kell fizetnie. A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco esetében már tizedik alkalommal került megállapításra, hogy a vállalkozás a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított.

Februárban ugyancsak a Tesco reklámújságjainak tartalmával kapcsolatos eljárásban született döntés. A GVH megszüntette a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben indított versenyfelügyeleti eljárást, mivel a kiskereskedelmi társaság kötelezettséget vállalt arra, hogy módosít tájékoztatási gyakorlatán.

A GVH azért indított eljárást, mert a Tesco által értékesített kerékpárokról a reklámújságokban adott tájékoztatásban nem esett szó arról, hogy a jótállás feltétele az, hogy a kerékpárokat az első használat előtt (a jótállási jegyen feltüntetett) szakszervizben további költséget vállalva üzembe kell helyezni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!