A Kapsch által kínált rendszer ötvözi az autópályákon és tranzit útvonalakon legelőnyösebb mikrohullámú technológiát, és az alacsonyabb rendű, elsősorban helyi forgalmat kielégítő utakon hatékonyan működtethető műhold alapú díjszedést.
A magyar kormány jelenlegi terve szerint legkésőbb 2009. január 1-jén, először csak a 12 tonna feletti járművek esetében, bevezetik az e-útdíjfizetést, összesen 2500-3200 kilométer hosszú útszakaszon, amiből 885 kilométer autópálya és tranzit főút, valamint további 1700-2300 kilométer egyéb főút.
Michael Gschnitzer közölte, hogy a cég 26 országban több mint 10 000 elektronikus díjszedő átjárót és több mint 8 millió jelérzékelőt telepített, egyebek mellett Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Szlovéniában, a skandináv államokban, az Egyesült Királyságban, több dél-amerikai országban és Ausztráliában.
Csehországban 2007. január 1-jétől működik a Kapsch e-útdíjfizetési rendszere mintegy 970 kilométer hosszúságú sztráda- és autóút szakaszon, ám egyelőre csak a 12 tonnánál nehezebb tehergépkocsiknak kell fizetni - emelte ki az igazgató.
Az igazgató emlékeztetett arra, hogy a Kapsch rendszerének működtetési költsége az árbevételnek mindössze 10 százalékát teszi ki, ami fele a Németországban alkalmazott műholdas technológián alapuló, hagyományos, kézi díjszedéssel kombinált rendszernek.
Az EU útdíjfizetési irányelve szerint már a párhuzamos utak is díjkötelessé tehetők, és 2012-től a 3,5 tonnás járművek is útdíj-kötelesek lesznek. Emellett 2010-től a díjszint megállapításánál figyelembe kell venni a jármű által okozott környezetszennyezés mértékét is.
Az unió egy másik együttműködési irányelve meghatározza az útdíj-fizetési rendszerek együttműködésének feltételeit, ami szerint 2007-től kizárólag a műholdas vagy az 5,8 gigahertzes mikrohullámú technológiák alkalmazhatóak.
Emellett célul tűzik ki az Európai Elektronikus Útdíjszolgálat (EETS) kialakítását 2009-től, ami megteremtené az EU tagállamaiban különböző e-útdíjfizetési technológiák közötti összhangot a 3,5 tonna feletti autók esetében, és elég lenne egy fedélzeti egységgel rendelkeznie a járműnek, hogy le tudja róni az útdíjat. Ez az egységes elszámolási rendszert 2010-től az összes járműre kiterjesztenék.
A Kapsch rendszerének fedélzeti egységét a szélvédőnél kell elhelyezni, míg energiaellátása a jármű akkumulátoráról történhet.
A rendszer működésének lényege, hogy a főbb utakon a lehajtók után felállított átjárókon áthaladó autók fedélzeti egységét leolvassa, majd a megtett útra vonatkozó információt továbbítja egy központi számítógépbe. Az alacsonyabb rendű utakon nem fizetődik ki a mikrohullámú átjárók telepítése, ezért ott műholdas rendszert alkalmaznak.