A nemzetközi alapok kínálatának bővülése mellett, a külföldi alapokba fektetett vagyon volumene is jelentősen nőtt, ám erre vonatkozóan friss összesített adata nincs a pénzügyi felügyeletnek, a becslések szerint azonban 200 milliárd forint felett járhat már. Az elsődleges értékesítési csatorna továbbra is a hitelintézetek privát banki szolgáltatása, ám egyes hitelintézeteknél már a lakossági ügyfelek is nyithatnak egyre több euró- és dollármegtakarítási termék irányába. A Pioneer által behozott külföldi alapok esetében a forgalom mintegy 30 százalékát adja a lakossági értékesítés - hangsúlyozta Vízkeleti Sándor, a Pioneer Alapkezelő vezérigazgatója a Világgazdaságban.
A külföldi alapoknak ott a helyük a portfólióban, ez ugyanis egyfelől védelmet jelent a forint hektikus árfolyammozgása ellen, ráadásul a nemzeti fizetőeszköz mostani, euróval szembeni erős kurzusa különösen jó időpontnak tűnik a devizakitettség növeléséhez, főként, hogy a sáv alján már nincs tér a további erősödésre. "Hacsak nem következik be egy sáveltörlés" - jegyezte meg Vízkeleti Sándor.
A legnépszerűbb nemzetközi alapoknak a Credit Suisse-nél az abszolút hozamú konstrukciók, illetve az átváltható kötvényalapok és az úgynevezett high yield (nagy hozamú) kötvényalapok számítanak, míg szektoriális szempontból az ázsiai ingatlanalapot, illetve a luxustermékekben utazó, Global Prestige konstrukciót preferálják a befektetők. A BNP Paribas-nál a feltörekvő piaci konstrukciók viszik a prímet, míg az SPB-nél az abszolút hozamú alapok irányába tapasztalható elmozdulás az ügyfelek részéről. A Pioneer alapok esetében az ázsiai, a fejlődő piacok keltették fel leginkább a magánszemélyek érdeklődését, s egyre többen érdeklődnek a román lehetőségek iránt is.
A Credit Suisse-nél az európai, a japán részvények mellett a feltörekvő régiót emelték ki, s várakozásuk szerint az ázsiai, a közel-keleti befektetői réteg vagyonosodásával párhuzamosan a luxuscikkek iránt is egyre nagyobb lesz a kereslet. A BNP Paribas-nál a fejlesztési irányt a feltörekvő országok jelentik, ennek jegyében hozták létre nemrégiben a török és brazil országalapjukat. Emellett az úgynevezett fenntartható növekedésű ágazatokban bíznak, mint például a hatékony energia- és hulladékfelhasználású cégekben. A tavalyi év slágertermékének számító, BRIC- (Brazília, Oroszország, India, Kína) országok közül a brazil és az orosz piacban bíznak leginkább, míg Indiával szemben szkeptikusabbak - írja a Világgazdaság.