A Volán-társaságoknál már elkezdték a májustól érvényes jegyek nyomtatását - írja a Világgazdaság. Időt igényel a személyzet kioktatása a változásokra, illetve az informatikai rendszerek szoftverjének az újhoz igazítása is.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter tavaly tűzte ki célul az egységes helyközi autóbusz és vasúti díjövezetek és tarifák kialakítását. Ez alapján február 1-jétől hatályba lépett intézkedés az autóbusz és vasúti tarifaszintek közelítését célozta meg. Akkor a tarifarendezés jegyében, a teljes árú jegy a vasútnál 16,3, a helyközi autóbuszoknál 6 százalékkal drágult.
Május elsejétől pedig újabb drágulás lesz. A távolsági autóbuszjegyek ára átlagosan 4 százalékkal a vonatjegyek ára pedig 17 százalékkal emelkedik. A kedvezményeket azért alakították át, mert a szociális rászorultságot alig, a valódi igényeket pedig egyáltalán nem veszik figyelembe.
Ennek eredményeként kialakuló kedvezményrendszerben megszűnik például az európai uniós képviselők ingyenes utazása a helyközi járatokon, a költségvetési szerveknél dolgozók jelenlegi, korlátlan 50 százalékos jegykedvezménye pedig évi 12 alkalomra korlátozódik.
Egy hónap múlva derül ki, hogy hány mellékvonalat törölnek véglegesen a 2008-as menetrendből. Amennyiben a Pénzügyminisztérium 88 milliárdra szűkíti a cég büdzséjét, akkor minden második vonatot törölni kell.