A Hochtief esseni bejelentése a vételárat 1,9 milliárd euróban jelölte meg adósság nélkül, amelyet két részletben fizetnek ki az eladónak, a brit BAA-nak: az ügylet zárásakor, illetve 2011-ben.
A közlemény szerint az ár nagyjából megfelel annak, amit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért és amellyel lemaradt a győztes BAA mögött.
A BAA-t, amely a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, tavaly júliusban megvette a legnagyobb spanyol építőipari csoport, a Ferrovial, amely azonnal jelezte, hogy szabadulni kíván a BAA egyes külföldi érdekeltségeitől. A Budapest Airport rögtön pozitív hozzájáruló lesz a Hochtief csoportszintű eredményéhez, írták.
Az ÁPV Zrt. igazgatósága - a kormány előzetes tudomásul vételét követően - a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) egyetértésével áprilisban jóváhagyta a hozzájáruló nyilatkozat kibocsátását a Budapest Airport Zrt. részvényeinek tervezett tulajdonosváltása tárgyában.
A közlemény emlékeztet: a 2005-ben megkötött privatizációs szerződés rögzítette, hogy a brit BAA Plc repülőtér-üzemeltetőnél lévő részvények továbbértékesítéséhez a magyar állam hozzájárulása szükséges.
A 2005 végi privatizáció nyertese, a BAA (International Holdings) Ltd. által vállalt szerződéses feltételeket és kötelezettségeket - különös tekintettel a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére vonatkozó kötelezettségvállalásokra - teljes mértékben átvállalja a Hochtief AirPort GmbH vezetette befektetői konzorcium, így az ÁPV Zrt. hozzájárult a részvények adásvételéhez.