Összességében az első három hónap adatsora 12,84 százalékkal múlta felül 2006 hasonló adatait. Év elejéről lévén szó - ahogy várható volt -, a nem életág visszavette vezető szerepét a díjbevételen belül. Míg az elmúlt év utolsó 3 hónapjában az egyszeri díjas életbiztosításoknak köszönhetően az életágból származó díjbevétel meghaladta a vagyonbiztosítások értékét, az év elején az éves díjak befizetésének köszönhetően a részaránya 46,98 százalékra apadt. A nem életbiztosítások 121,6 milliárd forintos díjbevétel-növekménye 4,24 százalékos emelkedés az egy évvel ezelőtti szinthez képest, ám így is csúcsbevételnek számít. A kérdés, hogy lesz-e végre olyan év közbeni negyedév, amikor a nem életág díjbevétele meghaladja a 100 milliárd forintot.
Az életbiztosítások piacának elmúlt évi megugrása miatt sejthető volt, hogy az egyszeri díjas biztosítások terén nem tartható a díjbevétel-duplázó dinamika, még akkor sem, ha a már említett 2006-os harmadik negyedévet leszámítva rekordösszegű, 45,9 milliárd forint befizetés érkezett egyszeri díjas biztosításokra. A növekedési ütem ugyanakkor már "csak" 36,6 százalékos volt. Ennél jobban örülhet a piac annak, hogy 2006 utolsó negyedét leszámítva a szektor történetének legnagyobb, 63,7 milliárd forintos díjbevétele folyt be a cégekhez folyamatos díjas életbiztosításokból: a díjbevétel-bővülés 14,43 százalékos volt. A fentieknek köszönhetően az egyszeri díjas életbiztosításokból származó bevétel az életágon belül a múlt év végi 42 százalékról 41,85 százalékra szorult vissza.
Ami a társaságok versenyét illeti, a nagybiztosítók már alig adják a piac 75 százalékát, míg 2000-ben még a hat legnagyobb biztosító a díjbevétel 88,26 százalékát szedte be az ügyfelektől. A verseny ugyanakkor nagyon megmozgatta a legnagyobbakat is. Az elmúlt év végéhez képest egyedül az Allianz tudott közülük piacot szerezni, 21,57 százalékról 24,47 százalékra nőtt a részaránya a piacvezetőnek. Az Aegon ugyanakkor utoljára 2005 szeptemberében örülhetett 4. helynek a díjbevételi versenyben. Nagyot ugrott az Aviva: az egyszeri díjas biztosításokra összpontosító társaság 3,82 százalékról 5,77 százalékra tornászta fel piaci részesedését, de javított a top-10-be került többi biztosító is.