A felmérésből kiderül, hogy a tavaly év végén regisztrált 1,177 millió lakossági internetbankos ügyfél 10 százalékkal több, mint 3 hónappal és 56 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az idei év első félévének végére várhatóan 1,42 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma a tavalyi év végén mintegy 192 ezer volt, ami 14 százalékos, illetve 69 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. A felméréskészítők szerint 2007 első félévének végére 222 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
A pénzintézetek várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a tranzakciók ellenőrzése került.
A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a csoportos beszedési megbízások indítása került. Ez utóbbi valószínűleg annak a hatására, hogy a pénzintézetek a magasabb hozamot kínáló betétlekötési konstrukciókat a folyószámlára utalt rendszeres jövedelem mellett a csoportos beszedési megbízások meglétéhez kötik.
A tavalyi negyedik negyedévben a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor internettel kapcsolatos várakozásait méri, 35,1 volt a -100-tól +100-ig terjedő skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi.
A felmérés 2007 áprilisában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2006 negyedik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 63 százaléka képviseltette magát a felmérésben.