Összességében az árak stagnáltak, ellentétben a kenyér árának alakulásával. Idén júliusban egy liter családi jégkrém átlagosan 526 forintba került, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly júliusit.
A korábbiakhoz képest - értékben - emelkedett az impulz jégkrémek részaránya (pálcikás, tölcséres, szendvics), és meghaladta az eladások egyharmadát. A családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részesedése majdnem kétharmad, a tendencia azonban ezeknél enyhe csökkenést mutat.
Az AC Nielsen piackutató felmérése azt is kimutatta, hogy a modern üzlettípusok a jégkrémek fő beszerzési helyei. A nagyrészt diszkontok és szupermarketek ismét nagy hasznot könyvelehetnek el, az eladott áruk 43 százalékát ők értékesítették. A hagyományos boltok megőrizték 32 százalékos részesedésüket.
A felmérés nem terjed ki a szezonális árusítóhelyekre, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínálnak pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémet.