Három éve van a járműforgalom elől lezárva Budapesten a Pollack Mihály tér egy mélygarázs építése miatt. Az Elmű furcsa módon csak az építkezés befejezése után kapott felkérést és engedélyt, hogy a 4-es metróhoz lefektessen egy nagyfeszültségű vezetéket. Így fel kellett a napokban bontani a már elkészült követ, de erről nem az Elmű tehet - mondta az [origo]-nak Boross Norbert, a cég szóvivője.
Boross Norbert érvelése szerint, mivel az ottani munkák még egyébként sem készültek el, hiszen nem nyitották meg a garázst, így nem okozott kárt a cég a vezetékfektetéssel. A költségeket az áramszolgáltató állja. A szóvivő szerint jól haladnak a munkával és tudják tartani az augusztus 12-ei határidőt, így szóba sem jöhet, hogy a cégnek esetleg kötbért kellene fizetnie.
A munkálatok a vezetékfektetéssel együtt több tízmillió forintba kerülnek, amit az Elmű ráterhel a nagyfogyasztóra, hiszen ő rendelte a beruházást. Arra a kérdésre azonban, hogy ezt miért nem az elmúlt három évben végezték, a szóvivő nem adott választ. Ilyen nagyfeszültségű vezeték egyébként több helyen is van a városban.
A tér alatt 18 méter mélyen húzódó mélygarázs több mint négyszáz gépkocsinak ad helyet. Az új garázs magántőke befektetésével készült el, és várhatóan augusztus 13-án vehetik birtokukba az autótulajdonosok - mondta Bogdán Tibor, a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda projektmenedzsere.
A garázs elkészült, a kivitelező jelenleg a használatbavételi engedélyt várja. A bontási munkálatokon a projektmenedzser is meglepődött, hiszen már a díszkő burkolat is le volt rakva, az ottlakók örömére - magyarázta.
A Magyar Rádió épülete előtti ötszintes mélygarázs építése három éve kezdődött. A beruházás úgynevezett PPP konstrukcióban épült. Ez elvben a magánbefektetők és az állam kölcsönösen előnyös együttműködését jelenti. Józsefváros a hasznosítás fejében jutott hozzá a felszín teljes rendezésének, kialakításának és bebútorozásának a lehetőségéhez.
A tervek szerint az Európai Unió tereként mindig annak a nemzetnek a szellemében rendezik be, amelyik éppen elnököl az unióban. Szoros kapcsolat kínálkozik az Olasz Kulturális Intézettel és a Német Egyetemmel, a Károlyi-palota rendezvényeivel és a Magyar Rádióval is. Több mint tízezer négyzetméteres beruházásról van szó, aminek legfőbb jellemzője, hogy a látható részen szervesen illeszkedik az épített környezethez.
A parkoló üzemeltetését a legmodernebb elektronikus technikával oldották meg. A mélygarázst több irányból is meg lehet közelíteni. Az [origo] információi szerint óránként 390 forintért lehet majd parkolni. A beruházás mintegy 3 milliárd forintba került.