A módszer elterjedését korlátozza, hogy működésének előfeltétele a jól kiépített tömegközlekedési hálózat, illetve a közös autóhasználatban részt vevők magas fokú szabálytisztelete - írja a Világgazdaság.
Miközben világszerte egyre nagyobb az autótulajdonosok aránya a lakosságon belül, a személygépkocsik átlagosan egy napból 23 órát üzemen kívül vannak - mutat rá a Neue Zürcher Zeitung. Így sokak számára nyomós gazdasági - és környezetvédelmi - érvek szólhatnak a mellett, hogy másokkal megosztva használjanak egy személygépkocsit. A rendszer általában úgy működik, hogy az autómegosztó közösség tagjai a tömegközlekedési csomópontok környékén fenntartott parkolókban tárolt kocsikat az előre jelzett módon igénybe vehetik, akár egészen rövid időtartamra is.
Paradox, hogy a módszer a szükséges feltételek miatt elsősorban a fejlett államokban terjedt el, miközben éppen a fejlődő országok kisebb jövedelmű lakossága lenne a leginkább rászorulva egy ilyen költségkímélő megoldásra.