A magyar olajtársaság felszólította az osztrák céget, hogy a Mol nevét ne szerepeltesse reklámjaiban. Erre azért volt szükség a Mol szerint mert az osztrák cég legújabb reklámját megtévesztőnek és etikátlannak tartják.
A Mol azt sérelmezi, hogy az igazgatóság által ellenségesnek minősített és egyhangúlag elutasított OMV megkeresését kevésbé ismerők számára a hirdetés azt sugallja, hogy a két versenytárs erőit egyesítve kíván a jövőben fellépni a piacon.
Az OMV hirdetésében egy lapon szerepel a kérdés: Ki kerülhet vezető szerepbe Közép és Dél-Kelet Európában? Alatta pedig a válasz: Mol és OMV, együtt. Érdemes beszélnünk róla!
A Mol nem tudott a nevét jogosulatlanul felhasználó reklámkampányáról és ahhoz semmilyen módon nem járult hozzá - hangsúlyozza az olajtársaság. Figyelemmel a reklám félrevezető tartalmú sugallatára, a Mol levélben juttatja el álláspontját az OMV-hez, kérve hirdetési gyakorlatának megváltoztatását, valamint az objektív tájékoztatás szempontjait szem előtt tartva a PSZÁF-hoz, a Versenyhivatalhoz és az Önszabályozó Reklámtestülethez fordul.
A Mol megítélése szerint a reklámkampány megtévesztő, mert szövegével és a Mol nevének említésével az sugallhatja, hogy a két cég között az egyesüléshez vezető szorosabb együttműködés van kialakulóban. A társaság leszögezi, hogy semmilyen - az egyesülést célzó - megállapodásról nem tárgyal az OMV-vel, és versenyjogi szempontból rendkívül aggályosnak tartja az OMV elképzelését.