A Filmmúzeum csatornát megszerző vevő a 19 országban jelen lévő Liberty-csoport tagja. Magyarországon több vállalkozása (UPC Kft., Monor Telefon Társaság Rt., Sport1 Műsorszolgáltató Zrt., valamint TV Paprika Zrt.) van, de a csoport külföldi tagvállalkozásai is értékesítenek televíziós csatornákat (Minimax, Romantica, Europe, Reality) itthon. A GVH ezért megvizsgálta, nem lehet-e versenykorlátozó hatása az ügyletnek.
Bizonyos feltételek előírására mégis szükség volt, mert a GVH szerint az összefonódás révén a Liberty-csoport elvileg érdekeltté válhatna abban, hogy más műsorterjesztő vállalkozásoknak ne értékesítse a Filmmúzeum csatornát. A Liberty-csoport műholdas hálózatának (UPC Direct) több versenytársa (DigiTV, Antenna Digitál, IPTV) van. Ha a Liberty-csoport nem hajlandó a jelenlegi és a jövőbeli versenytársainak eladni a Filmmúzeum csatornát, akkor könnyen lehetséges, hogy azok a Filmmúzeum nélkül nem tudnak versenyképes és vonzó programcsomagot összeállítani. Ez pedig korlátozhatja az érdemi piaci versenyt. A versenyhatóság ezért írta elő, hogy a Chellomedia köteles a Filmmúzeum csatornát az azt igénylő vállalkozásoknak 2011. augusztus 31-ig diszkriminációmentes feltételek mellett értékesíteni.
Elvileg a Liberty-csoport érdekelt lehetne abban is, hogy a Filmmúzeum piaci helyzetének javítása érdekében más magyar nyelvű filmcsatornákat a jövőben nem terjeszt saját hálózatain. A GVH úgy látja, ez sem jelent valós veszélyt, mert a csoport piaci részesedése a versenytársak közeljövőben várható terjeszkedése miatt csökkenhet, ráadásul az erős verseny miatt a Liberty-csoport előfizetőket veszíthet, ha nem terjeszt egy előfizetői által igényelt csatornát.